streda 27. augusta 2008

Stopárov Sprievodca Galaxiou (Dougles Adams)

( original 20.09.2005 06:16 )
Irónia plná humoru! A jeden nepravdepodobný príbeh, ktorí s ničím tak úplne nesúvisí a je dielom stopercentnej náhody, ktorá vznikla , keď jedna malá myška chybne zadala údaj na prepočítanie do počítača. Ten potom vytvoril reťazovú reakciu sekvencií, ktoré úplne nezmyselne vygenerovali príbeh v autorovej hlave.

Niektorí o ňom už počuli, či už ako knihe, alebo najnovšie o filme a poniektorí nie. Ja som čítal (resp. videl) obe verzie a musím povedať že obe sú výborné, i keď kniha predsa len o ničo lepšia. Kniha Stopárov Sprievodca Galaxiu je plná irónie života podanej tak bláznivým vesmírom, až by to mal nejeden pedant neznášajúci chaos problém stráviť. Jedna z najhumornejších knižiek akú som čítal. Mne osobne sa veľmi páčila a už sa neviem dočkať kedy si chytím aj ja nejakého toho vesmírneho stopa a v najbližšom galaktickom kníhkupectve si zoženiem najpredávanejšiu knihu v celej galaxii , ktorá je omnoho lepšia než Galaktická encyklopédia.


Taká malá upútaka:

Arthur Dent je jednoduchý Angličan, ktorému jedného dna bez slova prídu zbúrať dom, kvôli stavbe novej diaľnice. Snaží sa tomu zabrániť vylihovaním v blate pred buldozérom. Vedúci mu dohovára, že už je márne protestovať, že plány boli prístupné verejnosti už 4 mesiace na mestskej radnici a že ak chcel, mal sťažnosť podať skôr.... Akou veľkou iróniou je, keď o nejakých 20 minút sa po celej oblohe zjavia obrovské kovové kvádre- mimozemské lode, ktoré vyhlásia: „Milí pozemšťania, ako iste viete, kvôli stavbe novej hyperpriestorovej diaľnice, ktorá bude viest cez vašu slnečnú sústavu, bola určená vaša planéta na demoláciu....


Ďalšími dielmi, pokračovaniami knihy sú:
Reštaurácia na konci vesmíru
Život, vesmír a všetko
Zbohom a ďakujem za ryby
Zväčša neškodná

Chystám sa si ich prečítať

PS 2008: už dávno som si ich prečítal, dokonca i v mobile som nosil rozhlasovú hru od BBC radio fonics :)

Žiadne komentáre: